Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
cop. 2008 . - Bok . - 237 s.
Bokmål
Hylleplass:
305.23 B
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Forlaget skriver om denne boka:
Barn og unges kompetanser er foranderlige og formbare. De endrer seg med samfunnets utvikling og med nye forventninger og krav til den kommende generasjon, men de formes også av barna og de unge selv og av den kulturen de vokser opp i. Bokens tema er forholdet mellom kompetanseutvikling, kompleksitet og kultur.
Hva er kompetanse? Hvilke nye kompetansekrav stilles barn og unge overfor i familien, i jevnaldermiljøet og i ulike samfunnsinstitusjoner? Hvordan utvikles kompetansene i møtet med ny teknologi og elektroniske medier? Hvordan spiller verdier, etikk, autentisitet og egenverdi inn i denne utviklingen? Har vi i individualismens tid mistet fellesskapskompetanse av syne? Hvilke sammenhenger ser vi mellom psykisk helse, kropp og kompetanse? Hvilke krav til handlingskompetanser stilles profesjonene overfor?
Antologien har et flerfaglig tilsnitt. Bidragsyterne har sin bakgrunn i fag som filosofi, idéhistorie, pedagogikk, sosiologi, medievitenskap, sosialt arbeid, psykologi og psykiatri. Boken retter seg mot studenter, profesjonsutøvere og forskere innenfor barne- og ungdomsfeltet.
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Barn og unges kompetanseutvikli
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom
http://websok.tnb.no/cgi-bin/websok?tnr=260640